Afrikai Oscar-díjas zenész látogatása Magyarországon
2015. augusztus 25. írta: vilagszam_blog

Afrikai Oscar-díjas zenész látogatása Magyarországon

A Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ malawi irodájának közreműködésével Lloyd Phaundi, művésznevén Agorosso tartott sikeres koncerteket májusban a budapesti Afrika napon és számos fővárosi klubban. Agorosso Malawi zenész, aki autodidakta módon tanult meg gitározni és zenét szerezni. 2013-ban megnyerte az afrikai Oscar-nak számító rangos AfricaMovieAcademyAwards-ot a legjobb filmzene kategóriában.

Malawi és Magyarország földrajzilag és kulturálisan is nagyon messze van egymástól. Milyen elképzeléseid voltak az országról?

agorosso_parlament.jpgElső alkalommal jártam Magyarországon, abban az országban, amelyről korábban nagyon keveset hallottam. Legutolsó emlékem róla gyerekkoromhoz köthető, amikor a magyar foci sikereitől volt hangos a világ. Életre szóló élményekkel gazdagodtam a Magyar Afrika Társaság (AHU) és a Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ (HTCC) malawi irodája által szervezett úttal.

Május 23-i érkezésemkor még számos megválaszolatlan kérdés forgott a fejemben, aggódtam a biztonsági helyzet miatt, mivel az ország Ukrajnával határos. Ez a kétely azonnal elszállt, amikor két úr és egy hölgy várt a budapesti repülőtéren. Hamarosan már a szállodában találtam magam és egy kedves fiatalember társaságában megismerhettem Budapest belvárosát, megkóstoltunk a hagyományos magyar ételeket és italokat. Hallgattunk magyar rock zenét, táncoltunk a pesti éjszakában, ahogy vegyültünk a tömegben teljesen otthon éreztem magam.

Melyek voltak a legkedvesebb élményeid?

Az első fellépésem az A38-as hajón, gyönyörű dunai környezetben volt, melyet még néhány előadás követett a Makadám Klubban, az Afrika napon a Mezőgazdasági Múzeumban és Ausztriában.

Hálás vagyok az AHU-nak, és a HTCC-nek a programok szervezéséért és a támogatásért, valamint azért, hogy a zenémet széles körben ismertethettem meg a magyar közönséggel bemutatva ezzel hazámat, Malawit a magyaroknak.

Egyik kedves élményem egy néptánc együttessel való találkozásomhoz kapcsolódik, mely idősebb hölgyekből és urakból valamint gyerekekből állt, akik népviseletbe voltak öltözve. Nagyon meghatott a generációk keveredése, ahogy az idősebbek átadják a tudásukat, a hagyomány tiszteletet a fiatalabbaknak. Nekik énekeltem a dalomat Afrikáról, ők pedig bemutatták a sajátjukat. Boldoggá tenne, ha magyar-malawi együttműködéssel szerezhetnék zenét. Malawi egy olyan ország, ahol különböző kultúrák keverednek.Érdekes kísérlet lenne, ha magyar gyerekeknek taníthatnék afrikai zenét.

Szabad voltam, mint a madár, utaztam busszal, vonaton, éttermekben jártam, sokféle emberrel találkoztam, és egyszer sem éreztem hátrányos megkülönböztetést.  Krisztiánnal, Andrással és Balázzsal meglátogattuk a történelmi belvárost, a századokkal ezelőtt épült patinás műemlékeket.

Szívem rengeteg kellemes emléket őriz Magyarországról és az ott élő emberekről. Remélem, lehetőségem lesz még odautazni.

Szerző: Menyhárt Erika

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagszam.blog.hu/api/trackback/id/tr117753442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása